Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008

«Όλα σε ένα» οι τηλεοράσεις του μέλλοντος

«Όλα σε ένα» οι τηλεοράσεις του μέλλοντος
Η τάση στις νέες τηλεοράσεις δείχνει προς την υπερβολή, αλλά και τις πολλές νέες λειτουργίες της κατεξοχήν συσκευής οικιακής ψυχαγωγίας

Εδώ και αρκετά χρόνια οι εταιρείες κατασκευής τηλεοράσεων επιχειρούν να εισάγουν νέες καινοτόμες λειτουργίες στις συσκευές τους, σε μια προσπάθεια να καταστούν περισσότερο χρηστικές, αποτινάσσοντας το χαρακτηριστικό «χαζοκούτι» που ακολουθεί την τηλεόραση από τα πρώτα της βήματα. Παράλληλα, εκτός από νέες λειτουργίες, «το μέγεθος μετράει» όπως φαίνεται για τις τηλεοράσεις, που κερδίζουν σε διαγώνιες ίντσες, μειώνονται σε πάχος και επιδιώκουν να κυριαρχήσουν διακοσμητικά στο χώρο.

Η εντυπωσιακή τηλεόραση 150'' της Panasonic

Οι Ιάπωνες οδηγούν την κούρσα

Στις μεγάλες εκθέσεις τεχνολογίας που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, οι τηλεοράσεις παραδοσιακά κερδίζουν μεγάλο μέρος των εντυπώσεων. Στη φετινή Consumer Electronics Show ωστόσο, είχαν την τιμητική τους: Η Panasonic παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό την τηλεόραση-γίγαντα 150 ιντσών, πάχους μόλις τριών χιλιοστών και προβολής υψηλής ευκρίνειας.

Η Mitsubishi από την άλλη παρουσίασε την πρώτη τηλεόραση με χρήση λέιζερ, που αναμένεται να αποτελέσει το μέλλον στις τηλεοράσεις, μετά τις οθόνες υγρών κρυστάλλων και plasma. Η οθόνη που ετοιμάζει η εταιρεία θα μπορεί να αποδώσει 60% περισσότερα χρώματα σε σχέση με τις σημερινές τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας, ενώ η λειτουργία της βασίζεται στα τρία λέιζερ που υπάρχουν στο πίσω μέρος της και που μεταφέρουν ολοζώντανες και πολύ καθαρές εικόνες στην οθόνη που, αναμενόμενα, φτάνει τις 65 ίντσες.

Για τη Samsung, την τρίτη μεγάλη ιαπωνική εταιρεία, το βάρος εστιάζεται στην εμπειρία του τηλεθεατή όχι τόσο σε σχέση με το μέγεθος της οθόνης, όσο με την τρίτη διάσταση που επιδιώκει να ενσωματώσει στις νέες της τηλεοράσεις. Η λειτουργία της στηρίζεται σε λογισμικό που λειτουργεί μέσω υπολογιστή και το οποίο μετατρέπει τις εικόνες σε τρισδιάστατες. Μοναδικό μειονέκτημα, εάν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι, είναι η αναγκαστική χρήση των ειδικών γυαλιών από τους τηλεθεατές.

Πάχος που φτάνει τα 3mm είναι το χαρακτηριστικό των OLED

OLED: Φιλικές στο περιβάλλον, εχθρικές στην τσέπη

Μία ακόμη τεχνολογία που ερευνάται εκτενώς από τη Samsung είναι η κατασκευή οθονών οργανικού φωτός, OLED (Organic Light Emitting Diode). Οι οθόνες αυτές είναι πιο φωτεινές από τις σημερινές LCD, είναι όμως πολύ πιο λεπτές. Η πρώτη τηλεόραση οθόνης OLED κυκλοφορεί ήδη στο εμπόριο από τη Sony, αν και υπολείπεται σε μέγεθος ακόμη και από τις συμβατικές τηλεοράσεις, φτάνοντας τις έντεκα μόλις ίντσες.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των οθονών OLED είναι ότι θεωρούνται πολύ πιο φιλικές προς το περιβάλλον, στοιχείο που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο αγοράς για τους ολοένα πιο περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές, αν και το κόστος κατασκευής τους προς το παρόν θεωρείται μάλλον ασύμφορο. Εξαιτίας αυτού, η τιμή της έντεκα ιντσών τηλεόρασης OLED της Sony ξεπερνά τα 1.000 ευρώ, χωρίς να αναμένεται μείωση στο άμεσο διάστημα. Αν σκεφτεί κανείς ότι Sony και Samsung ενδέχεται να διαθέσουν τηλεοράσεις τεχνολογίας OLED σε διαστάσεις 27 και 31 ιντσών αντίστοιχα, εύκολα διαπιστώνει ότι έχουν πολύ ακόμη δρόμο να διανύσουν μέχρι να συμπεριληφθούν στις πρώτες προτιμήσεις του μέσου καταναλωτή.

Internet TV

Η τηλεόραση μέσω Διαδικτύου στο παρελθόν συναντούσε το ανυπέρβλητο εμπόδιο των πεπερασμένων ταχυτήτων πρόσβασης, που ήταν κατά πολύ μικρότερες από τις απαιτούμενες προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά μια υπηρεσία μετάδοσης τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσω Ίντερνετ.

Η αύξηση στις ADSL συνδέσεις, αλλά και η απελευθέρωση των ταχυτήτων πρόσβασης, με όλα τα θετικά και αρνητικά που αυτό συνεπάγεται, φέρνουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία ακόμη πιο κοντά, κάνοντας τις εταιρείες παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών να σχεδιάζουν νέες υπηρεσίες για τους συνδρομητές τους.

Η δυνατότητα προβολής τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσω Ίντερνετ, ανοίγει νέους ορίζοντες στη χρήση της συσκευής. Η σύνδεση στο Διαδίκτυο σημαίνει ότι οι τηλεθεατές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στον πλούτο του Παγκόσμιο Ιστού μέσα από την τηλεόρασή τους. Ήδη, κάποιες εταιρείες έχουν κατασκευάσει δικές τους πλατφόρμες που συνεργάζονται με τα μοντέλα που κατασκευάζουν, οι οποίες προσφέρουν στον τηλεθεατή τη δυνατότητα πλοήγησης στην ειδική υπηρεσία, από την οποία μπορούν να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα on demand μέχρι και να διαβάσουν ειδήσεις σε συνεργασία με ειδησεογραφικά πρακτορεία και sites.

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: